امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://elmi.cloob24.com
0
آمونیاک، اثر تبرید بسیار بالایی دارد و ارزان تمام می شود،اما بسیار سمی و خطرناک بوده و در ترکیب با هوا قابل انفجار است.فریونها،بطور کلی غیرسمی و غیرقابل اشتعال می باشند که خود مزیت عمده ای بشمار می آید.
آنها با این که نسبتاً گران تمام می شوند،کاربردهای فراوانی دارند.فریون 12 و 22،در سیستم های تبرید خانگی و تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.اگرچه فریون 22 گرانتر از فریون 12است،اما موارد استعمال بیشتری دارد و در سیستم های تبریدصنعتی نیز بکار می رود.

بطورکلی فریون 22 بر فریون 12 ارجحیت دارد زیرا دمای نهفته ی تبخیر آن بسیار بالاتر از فریون 12 است. دمای نهفته تبخیر فریون 22 در فشار یک بار در حدود 234 کیلو ژول در هر کیلوگرم است که حدود 135 درصد بیشتر از فریون 12 می باشد.فریون 502 که ترکیبی از فریون 22 و 115 است،ظرفیت تربید بیشتری در مقایسه با فریون 22 دارد و ضریب تراکم آن نیز کمتر از فریون 22 است که بر همین اساس،دمی خروجی پایین تر و بازده حجمی بیشتری دارد.در مجموع،فریون 502 دارای عملکردی بهتر از فریون 22 است و با این که گرانتر از آن تمام می شود،بر فریون 22 ارجحیت داشته و در سردخانه های زیرصفر،موارد استعمال زیادی دارد.یکی از محاسن آمونیاک این است که به دلیل بوی مخصوص آن،هر گونه نشر در سیستم را می توان بآسانی یافت در صورتی که فریونها به علت بی بویی،فاقد این مزیت می باشند.

به تازگی دریافته اند هنگامی که اتم کلر در فریونها وارد محیط می شود،باعث از بین بردن اوزون لایه ی اتمسفر شده وبه تشدیدوصول تشعشع فرابنفش به زمین می انجامد. این امر،احتمالاً باعث بروز سرطان در انسان می شود و به همین دلیل استفاده از فریونها با اعمال احتیاط لازم صورت می گیرد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه