امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://elmi.cloob24.com
0
از ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد

ترمیم پرده بکارت نوعی عمل جراحی برای بازسازی پرده بکارت است. این عمل به طور کلی در پزشکی زنان جایگاهی ندارد اما برخی مراکز جراحی پلاستیک به ویژه در اروپای غربی، آمریکا و ژاپن آن را به عنوان یک عمل سرپایی انجام می‌دهند.

هدف معمول برای انجام این عمل ایجاد وضعیتی است که منجر به خونریزی در آمیزش جنسی شود. این خونریزی در برخی فرهنگ‌ها نشانه باکرگی تلقی می‌شود. در فرهنگ اسلامی باکرگی عروس اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که خلاف آن در شب زفاف مشخص شود ممکن است پیامدهایی نامطلوب همچون طلاق، بی‌آبرویی خانوادگی و حتی مرگ عروس را در پی داشته باشد.

برخی از انواع این عمل در تعدادی از کشورها قانونی است، اما در برخی کشورهای دیگر تمامی انواع آن ممنوع است.

در غرب

افزایش مهاجران مسلمان در کشورهای اروپایی موجب شده تا عمل ترمیم بکارت در این کشورها هم رایج شود. آنهایی هم که نمی‌توانند هزینه این عمل را که چیزی در حدود 3000 دلار است بپردازند، به کشورهایی مثل تونس یا مصر می‌روند که در آن‌ها نهایتاً با 500 یورو می‌توان این عمل را انجام داد. با این که این عمل در مصر جرم تلقی می‌شود و مجازات پزشکی که این کار را انجام داده تا شش ماه زندان، جریمه نقدی و اخراج از نظام پزشکی است، اما این کشور به مرکزی برای ترمیم پرده بکارت تبدیل شده که دختران جوان از کشورهای مختلف برای انجام این عمل به آن مراجعه می‌کنند.

بحث‌های اخلاقی، حقوقی و پزشکی زیادی نیز در مورد این عمل مطرح است. این بحث‌ها به ویژه پس از صدور رأی دادگاهی در شهر لیل فرانسه اوج گرفت که در آن قاضی درخواست طلاق یک مهندس فرانسوی مسلمان‌شده از یک دختر پرستار مسلمان را به دلیل باکره نبودن همسرش پذیرفت. قاضی در این حکم استدلال کرده بود که باکرگی از ویژگی‌های اساسی یک دختر در هنگام ازدواج است. این حکم اعتراضات زیادی را برانگیخت؛ از جمله یک فیلسوف زن فرانسوی هشدار داد که با رأی این دادگاه، تعداد زیادی از دختران مسلمان خواستار عمل ترمیم خواهند شد. انجام این عمل در بین پزشکان هم معترضان زیادی دارد. برای مثال ژاک لانزاک متخصص زنان و زایمان فرانسوی آن را واپس‌گرایی، تسلیم در برابر ارزش‌های گذشته و مغایر آرمان‌های انقلاب 1968 توصیف کرده‌است.

پرده بکارت مصنوعی

پرده بکارت مصنوعی با هدف شبیه سازی پرده بکارت سالم ساخته شده است. این محصول از ماده‌ای ساخته شده است که وقتی داخل واژن قرار گیرد به دیواره ی واژن می‌چسبد و به طور موقت، و برای نیم ساعت، ظاهر یک پرده ی بکارت سالم را ایجاد می‌کند که وقتی به داخل فشار داده شود مایع قرمز رنگی شبیه خون از واژن خارج خواهد شد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه