امروز سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 http://elmi.cloob24.com
0

انواع پرده بکارت

انواع مهم پرده بکارت عبارتند از:

2- پرده بکارت مثلثی
3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)*
4- پرده بکارت نوع هلالی*
5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)*
6- پرده بکارت نوع غربالی*
7- پرده بکارت نوع زبانه دار
8- پرده بکارت نوع دندانه دار*
9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت
در مواردی ممکن است پرده بکارت فاقد سوراخ باشد. این عارضه علائمی ندارد ولی در دوران بلوغ که به علت شروع عادت ماهیانه،خونریزی ماهیانه سبب تجمع خون و ترشحات در مهبل و بروز درد و علائمی دیگر خواهد شد لازم است پرده بکارت با مجوز قضائی و صدور گواهی لازم برای بیمار برداشته شود.
پرده بکارت حلقوی

انواع پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کند که همسر او باکره نبوده است. این توهم سبب مراجعه مکرر زوجین جوان به پزشکی قانونی است که با یک معاینه سطحی و توضیحات لازم رفع خواهد شد. در عین حال در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد.
آسیب و پارگی پرده بکارت

من درد مشترکم مرا فریاد کن

ترمیم پرده بکارت:

افزایش مهاجران مسلمان به کشورهای اروپایی موجب شده تا عمل ترمیم بکارت در این کشورها هم رایج شود. هزینه این عمل چیزی در حدود 3000 دلار است.در ایران تقاضا برای
ترمیم پرده بکارت بالاست.
به دلیل مختصر بودن بافت بکارت در اطراف دهانه واژن و نیز بدلیل عدم گردش خون کافی عملا دوختن بکارت(اصطلاح عامیانه)از نظر پزشکی غیر ممکن می باشد. ولیکن چون هدف تنها ایجاد خونریزی در اولین نزدیکی باشد می توان از بافت واژن در ابتدای دهانه ورودی کمک گرفت و اغلب انکار با خونریزی قابل توجهی در اولین نزدیک همراه است.
به گزارش مجله پزشکی بریتانیا، با رایج شدن عمل جراحی و بازسازی پرده بکارت آمار قتل های ناموسی زنان به خاطر عدم باکره گی شان در مصر طی چند سال اخیر به میزان 80 درصد کاهش یافته است.

می توان این عمل رو برای 1-2 بار تکرار کرد و بافت های باقی مانده رو طوری بهم وصل کرد که ظاهر عادی پیدا کند.
هر پزشکی تبحر و مهارت کافی برای اینکار را ندارد و تنها پزشکانی که در این زمینه کار کرده اند قادر به انجام صحیح ان می باشند.
آیا پزشکان می توانند ترمیم بکارت رو تشخیص بدهند؟

ولی در کل بعد روانی این مسئله هست که خیلی مهمه و متاسفانه هنوز جامعه ما فرهنگ این مسئله رو نپذیرفته.
کسانی که مراجعه می کنند از 15 تا 40 سال از هر قشری از جامعه هستند. نکته اصلی در مورد پرده بکارت این است که داشتن پرده بکارت دلیل بر نجابت و پاکی دختر نیست و نداشتن آن نیز دلیل بی نجابتی و نا پاکی او نیست. پرده بکارت می تواند بر اثر یک کنجکاوی و یا یک حادثه از بین رفته باشد و یا اسیب دیده باشد ولی نجابت و پاکی یک دختر با یک حادثه یا کنجکاوی از بین نمی رود و همیشه با اوست.
عاملی که یک زن را از این قبیل رفتارها باز می دارد نجابت و پاکی طینت است که در این دوران گوهر با ارزشی است و نباید این گوهر با ارزش را با معیار نادرست داشتن یا نداشتن پرده بکارت سنجید.
دیدگاه فرهنگ غرب به پرده بکارت:

این حکم اعتراضات زیادی را برانگیخت؛ از جمله یک فیلسوف زن فرانسوی هشدار داد که با رأی این دادگاه، تعداد زیادی از دختران مسلمان خواستار عمل ترمیم خواهند شد و این موجب تنش در روابط می گردد. انجام این عمل در بین پزشکان هم معترضان زیادی داشته و آن را واپس گرایی، تسلیم در برابر ارزش های گذشته و دگماتیسمی و مغایر آرمان های انقلاب فرهنگی توصیف کرده اند.

تغییر دیدگاه ها نسبت به بکارت دختران

باید هم به دختران آگاهی داد تا مراقب سلامت خویش باشند و هم این بینش را تقویت کرد که پاکی زن به داشتن بکارت او نیست بلکه متانت و نجابت است که تضمین کننده سلامت روحی روانی اوست.

"برخی عقیده دارند تا کی مهر تایید بر خرافات باید زد و سنت های کهن را نا عادلانه پذیرفت " تقابل سنت و مدرنیته همواره وجود داشته و مسیر تکاملی خود را طی خواهد کرد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه